Siekiame tapti klimato kaitai neutralia organizacija

Atsižvelgiant į tarptautinius įsipareigojimus, LTG Grupės akcininko lūkesčius, susijusius su Lietuvos Žaliojo Kurso tikslais bei LTG Grupės ambicija tapti klimatui neutralia organizacija, LTG strategijoje yra iškelti tikslai, leidžiantys sušvelninti klimato kaitą bei geriau prie jos prisitaikyti:

  • Iki 2030 m. sumažinti bendrą išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – CO2e) kiekį geležinkelių transporte 30 proc., lyginant su 2005 m.;
  • Iki 2030 m. sumažinti specifines CO2e emisijas (emisijos, tiesiogiai priklausančios nuo veiklos apimčių kaip keleivių arba krovinių apyvarta) 50 proc., pervežant krovinius ir keleivius lyginant su 2005 m.;
  • Įvertinti prisitaikymo prie klimato kaitos ir jos sukeltų reiškinių priemones ir didinti geležinkelių infrastruktūros atsparumą klimato kaitai ir jos sukeltiems reiškiniams.

Siekdami sumažinti poveikį klimato kaitai, jau ėmėmės modernizuoti traukinius, naudoti energetiškai efektyvesnes technologijas, apšvietimo ir šildymo sistemas, energiją iš atsinaujinančių energijos šaltinių.

Šių tikslų pasiekimui LTG Grupėje vystomi strateginiai projektai, kurie ženkliai prisidės prie klimato kaitos švelninimo ir LTG Grupės siekio iki 2050 m. tapti klimatui neutralia organizacija:

  • Magistralinių kelių elektrifikacija – planuojama elektrifikuoti pagrindinį koridorių Vilnius-Klaipėda, suteikiant galimybes senus dyzelinius lokomotyvus bei traukinius pakeisti elektrovežiais ir elektriniais traukiniais, taip mažinant taršą bei vežėjų sąnaudas traukai.
  • Anksčiau elektrifikuotų kelių re-elektrifikacija, siekiant modernizuoti jau baigiančius resursą kelius.
  • Rail Baltica statyba – tai yra plyno lauko geležinkelio transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas yra integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą sujungiant Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą. Šiuo metu jau pastatyta europinė vėžė iki Kauno ir baigta jungtis su Kauno intermodaliniu terminalu.
  • Elektrinių traukinių įsigijimas – projekto tikslas yra pakeisti reikalavimų neatitinkančius dyzelinius traukinius moderniais, draugiškais aplinkai elektriniais riedmenimis, kurie iš esmės sumažins taršos emisijas keleivių vežimo veikloje, užtikrins atitiktį keleivių teisių reglamentui, pagerins klientų pasitenkinimą.
  • Elektrinių lokomotyvų įsigijimas – ateityje planuojama atnaujinti ir optimizuoti traukos riedmenų parką šilumvežius pakeičiant naujais elektriniais lokomotyvais, kurių energijos ir priežiūros sąnaudos yra apie 40 proc. mažesnės nei šilumvežių.
  • „LTG Cargo“ intermodalinių krovinių gabenimo paslaugų teikimas iš Kauno į Vakarų Europą leidžia konkurencingomis sąlygomis vis didesnę dalį krovinių perkelti ant geležinkelių – taip mažinamas poveikis aplinkai, atlaisvinami autotransporto keliai ir sprendžiami kiti aplinkosaugos ir saugumo iššūkiai.
  • Keleivinių traukinių baterijų įkrovimo infrastruktūros sukūrimas geležinkelyje. leidžia aplinkai neutraliems bateriniams traukiniams važiuoti net neelektrifikuotais geležinkelio bėgiais.