Traukiniai – viena aplinkai draugiškiausių transporto priemonių. Vežant keleivius traukiniais CO2 emisija yra kelis kartus mažesnė, nei vežant kelių transportu, skirtumas yra dar didesnis, jei lyginama su kelionėmis lėktuvais. Siekdami suteikti galimybes keleiviams važiuoti ir krovinius vežti be pėdsako gamtai, elektrifikuojame geležinkelio ruožus ir iškastiniu kuru varomus traukinius keičiame į varomus elektra.

LTG grupė vykdo svarbų elektrifikacijos projektą, kurio rezultatas – elektrifikuotas populiariausias ir intensyviausiai naudojamas geležinkelių koridorius Vilnius–Klaipėda. Ruožo elektrifikavimas leis gerokai padidinti geležinkelių konkurencingumą ir sumažins oro taršą 150 tūkst. tonų per metus.

Išskiriamos net kelios reikšmingos naudos elektrifikavus geležinkelį:

  • Nauda aplinkai: Lietuvos transporto sektoriui tenka didžiausia į orą išmetamų teršalų dalis. Įgyvendinus projektą, oro tarša sumažės 150 tūkstančių tonų per metus. Skaičiuojama, kad per visą eksploatacijos laikotarpį dėl mažesnės taršos elektrifikacijos projekto socialinė ekonominė nauda viršys 700 mln. eurų.
  • Ekonominė nauda: Vertinama, kad dėl mažesnių energijos ir riedmenų priežiūros sąnaudų Lietuvos geležinkelių tinkle veikiantys vežėjai potencialiai sutaupys apie 505 mln. eurų ir projektas atsipirks per 19 metų. Geležinkelio elektrifikavimas darys didelę įtaką Lietuvos transporto sektoriaus konkurencingumui.
  • Pritrauksime naujus keleivius: tarp Vilniaus ir Klaipėdos kursuos nauji patogūs elektriniai traukiniai – komfortas padės pritraukti vis daugiau keliautojų. Pasirašius PSO sutartį, įsigijus naujus elektrinius traukinius, 2025 m. metinį keliaujančiųjų traukiniais skaičių išauginti numatyta iki 6 mln., 2030 m. – iki 10 mln.

Daugiau apie projektą skaitykite čia.